piątek, 24 października 2014




Jeżeli wyglądasz tak jak kolega powyżej, to najprawdopodobniej jesteś ektomorfikiem. Czyli człowiekiem o bardzo szybkim metabolizmie, który ma problem z łapaniem wagi, w tym też tej suchej(mięśniowej). W dzisiejszym, szybkim artykule przedstawię Ci 3-ech Twoich najlepszych przyjaciół, którzy pomogą Ci w walce z suchą klatą.

1. Tłuszcz.
Ale ten zdrowy! W Twojej diecie musisz go uwzględnić i powinno być go więcej niż w przeciętniej diecie.  Jak ułożyć sobie dietę pod względem kalorii i makro składników znajdziesz TUTAJ. Dzięki tłuszczowi spowolnisz swój rozhulany, bo taki najprawdopodobniej masz, metabolizm. Zdrowe tłuszcze znajdziesz w następujących produktach:

- oliwa z oliwek. Polewaj sobie nią ryż/makaron, dodawaj do warzyw, ALE NIE SMAŻ NA NIEJ(!),
- olej z pestek winogron, olej ryżowy- to twoje oleje na których możesz na spokojnie smażyć,
- awokado
- orzechy włoskie
- olej lniany

To moje ulubione i zdrowe sposoby na pokrywanie zapotrzebowania na tłuszcz w diecie. Gdy zabraknie Ci pomysłów, albo znudzą Ci się te podane powyżej to po prostu szukaj! Wyszukiwarki, czasopisma i książki to najlepsze źródła informacji.

2. Trening FBW ( Full Body Workout).
Skoro wyglądasz jak ziomal powyżej to na pewno dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią. Na start właśnie powinieneś ćwiczyć według FBW. Ten trening polega na ćwiczeniu wszystkich partii ciała na jednym treningu. Korzystaj wtedy z ćwiczeń na wolnych ciężarach, nie tych na maszynach. Czyli wyciskania sztangą/hantlami, martwe ciągi, siady - to od teraz Twoi najlepsi przyjaciele na siłowni. Naucz się poprawnej techniki. Masz ogromny wybór filmów instruktażowych na YT np TUTAJ.  Rozbij sobie ten trening na 3/4 dni i ćwicz tak przez całą masówkę(3 miesiące), chyba że planujesz robić masę tak jak ja- czyli przez dwa lata :). Więcej o FBW napiszę jak do niego wrócę, tymczasem poszerz swoją wiedzę na ten temat na różnych forach, kanałach YouTube, czy profilach Facebook'owych znanych kulturystów/trenerów fitness( stworze taką listę niebawem).

3. Regeneracja
Dużo śpij. Staraj się spać 8h dziennie, przynajmniej to dla mnie jest to najlepsza ilość snu. Nie więcej, nie mniej. Według mnie absolutne minimum to 6h. Dlaczego? Bo to właśnie podczas snu/regeneracji Twoje mięśnie rosną, nie podczas treningu, więc musisz dać im czas.

To na razie na tyle. Według mnie bardziej doświadczone osoby znajdą tutaj same oczywistości, ale raczej wpisy w tym dziale Strzała Sportowa kierowane są do trochę innej grupy- początkującej. 

Może powinienem jeszcze o czymś wspomnieć? Koniecznie dajcie mi znać, bo sam niebawem będę próbowała łapać kg na zimę, więc wszystkie wskazówki się przydadzą.

Trzymajcie się!
5!

0 komentarze:

Prześlij komentarz